ΤΙ ΠΤΥΧΙΟ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ… ΤΙ PERROTIS COLLEGE …
Η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 36/05 (που αποτελεί συνέχεια της αντίστοιχης κοινοτικής 89/48 που είχε ενσωματωθεί επί ΠΑΣΟΚ, που εξ’αιτίας των μεγαλειωδών αγώνων του φοιτητικού κινήματος, δεν εφαρμόστηκε ΠΟΤΕ!!!) δε λέει ότι <<κάθε απόφοιτος ΚΕΣ θα έχει επαγγελματικά δικαιώματα>>, αναφέρει ότι κάθε χώρα δεν μπορεί να επιβάλει διαφορετικούς όρους για την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων (και παραρτημάτων τους). Δηλαδή π.χ. ο απόφοιτος της Γεωπονικής Σχολής και ο απόφοιτος του PERROTIS COLLEGE (παράρτημα του University of Wales (UK) ) θα πρέπει να έχουν με τον ίδιο τρόπο πρόσβαση στο επάγγελμα…Πρόκειται για καθαρή επιβολή ιδιωτικών πανεπιστημίων, μιας και τα ΚΕΣ θα μπορούν να δίνουν πτυχία επαγγελματικώς ισότιμα με τα πτυχία των πανεπιστημίων με τραγικές συνέπειες καθώς το κύριο πρόβλημα δεν είναι η δήθεν αναγνώριση των, περίπου 20.000 αποφοίτων των ΚΕΣ. Άλλωστε δικαιώματα δεν προβλέπεται να έχει κανένας μας άμα συνεχιστεί αυτή η πολιτική (βλ. ελαστικές σχέσεις εργασίας, ασφαλιστικό κ.α.) .
Το PERROTIS COLLEGE που στεγάζεται στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή της Θεσσαλονίκης προσδοκώντας σε νέα αγορά φοιτητών-πελατών, αφού και τυπικά πλέον θα βγάζει πτυχία ‘ισάξια’ όπως αναφέρει (και με την σύμφωνη γνώμη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και σε 2 χρόνια λιγότερα (όσο πιο γρήγορα τόσο το καλύτερο!) με τη Γεωπονική σχολή (φανταστείτε τι επιστήμονες μας προετοιμάζουν..).
Το κολέγιο έχει φυσικά και έτοιμο <<τμήμα δια βίου μάθησης>> το οποίο ενεργοποιεί ένα κέντρο της επαγγελματικής κατάρτισης (K.E.K.) που όπως αναφέρει, αναγνωρίζεται στους τομείς της γεωργίας, της βιομηχανίας και της μεταφοράς, ‘εποπτευμένο από το Υπουργείο απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας και του κέντρου ευρωπαϊκών πληροφοριών του Ευρώπη άμεση που λειτουργούν υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (commission)’, παρέχονται <<νέα γνώση και δεξιότητες>> (πουθενά λόγος για επιστημονική ολόπλευρη μόρφωση, όπως φυσικά κατευθύνει η ΕΕ και η διακήρυξη της Μπολόνια).
Στην ανακοίνωση που έτρεξε να βγάλει το εν λόγω κολέγιο αναφέρει χαρακτηριστικά: ‘πτυχιακά προγράμματα Bachelor, σύνδεση με τη διεθνή βιομηχανία, τα πάντα μαθαίνονται στη γλώσσα της επιχείρησης!!!, oι σπουδαστές του κολεγίου Perrotis κερδίζουν την πολύτιμη, εμπράγματη επαγγελματική εμπειρία μέσω της συμπλήρωσης των προγραμμάτων οικοτροφείου με διάφορες επιχειρήσεις και οργανώσεις, όταν ολοκληρώνουν τους βαθμούς τους (συλλογή πιστωτικών μονάδων), οι πτυχιούχοι μας πηγαίνουν για να ακολουθήσουν τις ‘προηγμένες μελέτες’!!!, εν ολίγοις, γίνονται άριστα ανθρώπινα όντα’, υποτροφίες σε όλους τους σπουδαστές έτσι ώστε να πληρώνουν μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού κόστους της εκπαίδευσής τους’!!! και το καλύτερο για το τέλος… εύρεση εργασίας με ίδια δικαιώματα των αποφοίτων των ΑΕΙ!!!
Δηλαδή, καθαρή εκμετάλλευση των φοιτητών από επιχειρήσεις, δίδακτρα και χορηγίες, υποβάθμιση και πτυχίο σούπα, άνθρωποι <<άριστα όντα>> για την εκμετάλλευσή τους από επιχειρήσεις και πάει λέγοντας…
§ Διδακτικό (και όχι ερευνητικό) προσωπικό: προτεραιότητα οι <<επιτυχημένοι επαγγελματίες>> και όχι οι επιστήμονες! Πως αλλιώς θα κάνουν τα μαγαζιά πιο προσελκύσιμα;;; (οι υποψήφιοι μπορεί να είναι κάτοχοι απλών μεταπτυχιακών τίτλων (όχι διδακτορικών) και δε χρειάζεται να έχουν ερευνητική εμπειρία!)
§ Ερευνητική δραστηριότητα: Το απόλυτο μηδέν, εφόσον δε φέρνει χρήματα αλλά μόνο…γνώση η έρευνα είναι απολύτως εξοστρακισμένη από τα κολέγια!
§ Δικαιώματα φοιτητών;: Δικαίωμα στην..αυταπάτη και στα δίδακτρα!
§ Μητρικά πανεπιστήμια: Επισήμως…δευτεροκλασάτα και bachelorακια…!Σε αυτή τη λογική κινείται και το University of Wales το οποίο παρέχει franchising στο PERROTIS COLLEGE. Συγκεκριμένα από όλα τα μητρικά πανεπιστήμια μόνο ένα είναι μέσα στα <<400>>: το αγγλικό University of Surrey, που συνεργάζεται με το Aegean College. Όλες οι ειδικότητές του είναι 3χρονες, οδηγούν αποκλειστικά σε απόκτηση Bachelor ενώ μια σειρά πτυχίων που παρέχει είναι πολυδιασπασμένα.
§ Πρόγραμμα σπουδών: Μια σούπα! Μια κοροϊδία! Σπουδές μέχρι και με μία διδακτική ώρα το μήνα και χωρίς καμία δομή και συνέχεια!
§ Τίτλοι σπουδών: Το μεγάλο παζάρι! Ότι μπορείς να πληρώσεις…και σε προσφορές! Π.χ. με τρίχρονες σπουδές παίρνεις μέχρι και 2 πτυχία! (παρέχονται από το γαλλικό κολέγιο Id’EF)
Με βάση τα παραπάνω οι σπουδές, τα πτυχία, η εργασιακή και επαγγελματική προοπτική μας, συνολικά το μέλλον μας, σκιαγραφούνται κάπως έτσι:
Ø Ιδιωτικοποίηση:Ο ανταγωνισμός δημοσίων-ιδιωτικών πανεπιστημίων, αντίθετα με ότι λέει η κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ και η ΔΑΠ δε θα αναβαθμίσει τα δημόσια πανεπιστήμια αλλά θα τους επιβάλει ιδιωτικοοικονομικούς όρους λειτουργίας. Αυτό δεν αποτελεί μελλοντολογία. Έτσι γίνεται σε όσες χώρες υπάρχει συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αυτό ήδη προωθείται και στην σχολή μας, όπου δεν ανανεώνεται ούτε ένας παλιός ή χαλασμένος εργαστηριακός εξοπλισμός (αποτέλεσμα της ανύπαρκτης χρηματοδότησης και των εξευτελιστικών κονδυλίων που παρέχονται στο τμήμα κάθε χρόνο, κονδύλια τα οποία ψηφίζουν ΔΑΠ και ΠΑΣΠ στις συνελεύσεις τμήματος) φορτώνοντας τα βάρη ή στις τσέπες μας ή στην υποβάθμιση των σπουδών (βλ. Αρχιτεκτονική Τοπίου 100+ευρώ, το ακατάλληλο κτίριο, τη μη ύπαρξη λεωφορείου για το αγρόκτημα κ.α.) και φυσικά όλα αυτά ανοίγουν το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και το ξεπούλημα της σχολής στον ΜΕΣΣΙΑ ΙΔΙΩΤΗ!!!
Ø Μορφωτική υποβάθμιση:Αν έχεις το ίδιο επαγγελματικό αντίκρισμα είτε σπουδάζεις 3 είτε 5 χρόνια…Γιατί να σπουδάζεις 5; Γιατί να πληρώνεις νοίκι, φαΐ κλπ για 2 χρόνια παραπάνω; Γιατί να μη δουλεύεις π.χ. από τα 21 σου και να μην επιβαρύνεις τους γονείς σου; Πώς θα πάρει καλή θέση στην <<αξιολόγηση>> και το ίδρυμα που επιδιώκει να κρατήσει <<ψηλά>> την ποιότητα σπουδών του; Έτσι τα πανεπιστήμια θα προσανατολιστούν σε βραχυχρόνιες και ταχύρυθμες σπουδές έτσι ώστε να είναι πιο ελκυστικές. Με λίγα λόγια θα βγάλουν μαθήματα, θα υποβαθμίσουν το πρόγραμμα σπουδών και θα γίνουν και αυτά…κολέγια. Προσπάθειες έχουν ήδη ξεκινήσει εκ μέρους της Συνέλευσης τμήματος και μερίδας καθηγητών με τη σύμφωνη ψήφο των ΔΑΠ και ΠΑΣΠ!
Ø Αποσύνδεση Πτυχίου-Επαγγέλματος:Δύο τινά μπορούν να συμβούν: Είτε η κυβέρνηση θα δώσει τα «δικαιώματα» που στοιχειωδώς κρατάνε ακόμα οι απόφοιτοι των ΑΕΙ στους αποφοίτους των διετών και τριετών σπουδών (δηλαδή θα τους δώσει το δικαίωμα να δικηγορούν, να κάνουν εγχειρίσεις ανοιχτής καρδιάς και να υπογράφουν τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, να πιστοποιούν τρόφιμα, να παιδαγωγούν κ.α) είτε θα πάρει δικαιώματα από όλους. Η κοινή λογική καθώς και η εμπειρία από άλλες χώρες της ΕΕ καθώς και τις ΗΠΑ συνηγορούν στην άποψη ότι η κυβέρνηση θα κάνει το δεύτερο: θα πάψει το πτυχίο να αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για την ικανότητα άσκησης επαγγέλματος και την μόνη απόδειξη για την επιστημονική επάρκεια. Τα δικαιώματα θα τα παίρνει ένα μικρό ποσοστό αποφοίτων μέσα από αλλεπάλληλες εξετάσεις, φραγμούς, εκ νέου επαγγελματικές πιστοποιήσεις πέρα και έξω από την απόκτηση του πτυχίου και άλλα πολλά που σκέφτονται οι δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ στους επαγγελματικούς φορείς (ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, ΔΣΑ κ.α) για να «ξεπεραστεί» δήθεν το πρόβλημα τις ποιότητας των αποφοίτων...
Ø Υποβάθμιση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας μας: Τη στιγμή που η πρόοδος της επιστήμης επιβάλλει τη βαθιά γνώση του αντικειμένου μας η κυβέρνηση αναγνωρίζει υποδεέστερες και μικρότερης διάρκειας σπουδές. Όταν θέλουμε π.χ καλύτερα σχολεία, αντισεισμική θωράκιση των κατασκευών, ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής, κάλυψη των διατροφικών αναγκών του λαού της Ελλάδας και σύστημα υγείας υψηλού επιπέδου δεν μπορεί να βασιζόμαστε στα ψευτοκολέγια για να παράγουν μαθηματικούς, μηχανικούς, γεωπόνους και γιατρούς. Το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων επιστημόνων δεν αποτελεί ικανή συνθήκη για τα παραπάνω. σίγουρα όμως είναι αναγκαία. Ποιος από αυτούς που υπερασπίζονται την οδηγία θέλει να του χτίσει το σπίτι «πολιτικός μηχανικός» 2ετούς προγράμματος; Ποιος θέλει να τον υπερασπιστεί δικηγόρος που πήρε το πτυχίο του από το internet; Ποιος αγρότης θα εμπιστευτεί ένα γεωπόνο από 2ετή και 3ετή σχολή;
Ø Κοροϊδία των σπουδαστών των ΚΕΣ: Ακόμα περισσότεροι νέοι θα πέσουν θύματα των σχολαρχών που πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Ήδη σε περίοπτη θέση σε όλες τις διαφημίσεις των ΚΕΣ προβάλλεται ότι τα πτυχία που πουλάνε «έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα βάσει της οδηγίας 36 του 2005». Η αλήθεια είναι ότι τα πτυχία αυτά ούτε σε ουσιαστική γνώση αντιστοιχούν ούτε καμιά επαγγελματική προοπτική έχουν. Πολύς κόσμος όμως θα παραπλανηθεί, θα πληρώνει ένα σωρό λεφτά και θα χάνει το χρόνο του για πτυχία χωρίς αντίκρισμα.
Για ποιο λόγο τα κάνουν όλα αυτά;
Η απάντηση είναι απλή:Γιατί ο απόφοιτος του ΚΕΣ (ή του πανεπιστημίου που θα καταντήσει…ΚΕΣ) είναι πιο φτηνός, έχει λιγότερες απαιτήσεις. Έτσι μπορεί να αποτελέσει μοχλό για τη μείωση των απαιτήσεων όλων των εργαζομένων. Ο κατακλυσμός της αγοράς από ημιμαθείς <<επιστήμονες>> θα δημιουργήσει καθεστώς ανταγωνισμού-αθέμιτου για τα δικαιώματα των εργαζομένων αλλά πολύ θεμιτού για τα κέρδη του κεφαλαίου-και θα κατεβάσει τους μισθούς και τα δικαιώματα όλων προς τα κάτω είτε αποφοίτησαν από ΑΕΙ, είτε από ΤΕΙ, είτε τώρα, είτε πριν 10 χρόνια.
Ποιος είναι ο ρόλος των ΔΑΠ-ΠΑΣΠ-ΕΑΑΚ;
Αυτό με λίγα λόγια είναι το διαφημιστικό πλαίσιο της επιχείρησης-κολεγίου το οποίο έρχεται να εκμεταλλευτεί δυναμικά το νέο Γεωπονικό εκπαιδευτικό τοπίο που διαμορφώνουν οι επιχειρήσεις με τη βοήθεια των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ υπό τις επιταγές της ΕΕ και την υπερπολύτιμη βοήθεια της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η οποία βέβαια δε ντρέπεται καθόλου να διατυμπανίζει στο νέο πρόγραμμά της ότι λογής επιχειρήσεις υπάρχουν στο χώρο της αγροτικής παραγωγής, τα μη κρατικά πανεπιστήμια όπως τα λέει για καμουφλάρισμα αλλά και οτιδήποτε άλλο ‘πλασάρεται’ από τους επιχειρηματίες για την ανώτατη εκπαίδευση. Λόγος για τη σχολή και έστω στις λέξεις επιστήμη κ δικαιώματα; Κανένας…Στηρίζει και διαφημίζει την Agrotica παρέα με την HELEXPO λανσάροντας τη νέα ΚΑΠ (που ξεκληρίζει τους μικρομεσαίους αγρότες) και ανοίγοντας το δρόμο στο ξεπούλημα του πανεπιστημίου και του κλάδου. Η ΠΑΣΠ από τη μεριά της προσπαθώντας να βγάλει λάδι τη πολιτική του ΠΑΣΟΚ όλα τα τελευταία χρόνια και τις συνέπειές της στην ανώτατη εκπαίδευση (βλ. κοινοτική οδηγία 89/48) και να διαμορφώσει ένα θολό αντιδεξιό τοπίο, όχι απλά δε βγάζει άχνα για αυτές τις εξελίξεις, αλλά και όπου χρειάζεται βάζει το χεράκι της για να περάσουν τα νέα μέτρα λέγοντας πως <<αν δε συμμορφωθούμε θα χάσουμε το τρένο της Ευρώπης>> και παραμυθιάζοντας τον κόσμο λέγοντας ότι πρέπει να ενωθούμε όλοι ενάντια στη κακιά δεξιά και τη ΔΑΠ καλλιεργεί αυταπάτες για ψηφοθηρικούς και μόνο λόγους. Τα ΕΑΑΚ αποπροσανατολίζοντας για το μέγεθος και την ουσία της επίθεσης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΕΕ-κεφαλαίου στα δικαιώματά μας λέγοντας ότι <<…δεν πρόκειται για μορφωτική υποβάθμιση. Παλεύουμε μόνο για επαγγελματικά δικαιώματα. Όσο πιο πολλά επαγγελματικά δικαιώματα έχουμε και όσο πιο γενικόλογο και αόριστο είναι το πτυχίο, τόσο πιο πολλές πόρτες μπορούμε να χτυπήσουμε, άρα να βρούμε πιο εύκολα δουλειά…>>> αλλά και με την ηττοπάθεια και μοιρολατρία που τρέφουν <<κίνημα είναι μόνο η κατάληψη, τώρα είναι νωρίς…>> βάζουν πλάτη σε όλα αυτά τα μέτρα λέγοντας πως με επαγγελματικά δικαιώματα χωρίς επιστημονικό αντίκρισμα θα ξεγελάσουν την εργοδοσία, αλλά μάλλον θέλουν να ξεγελάσουν τους φοιτητές με συντεχνιασμούς της πλάκας…
Τι διεκδικεί η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας;
Δωρεάν σπουδές, ολόπλευρη μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα. Παλεύουμε για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, Δημόσια & Δωρεάν, χωρίς αναχρονιστικούς διαχωρισμούς σε επιστημονική και τεχνολογική κατεύθυνση και κατηγοριοποιήσεις σχολών & ιδρυμάτων.
Δωρεάν σπουδές σημαίνει να μην κοστίζουμε ούτε ευρώ στους γονείς μας. Δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους, δωρεάν συγγράμματα υψηλού επιπέδου, δωρεάν αναλώσιμα, υπολογιστές, μεταφορές.
Ολόπλευρη μόρφωση σημαίνει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία (μαθήματα, εργαστήρια, εκπαιδευτικές επισκέψεις, πρακτική άσκηση, διπλωματική, πρόσβαση σε βιβλιοθήκες) μας εξασφαλίζει βαθιά γνώση του επιστημονικού αντικειμένου–επιστημονική ειδίκευση και επάρκεια έτσι ώστε να είμαστε σε θέση αυτόνομα να ασκήσουμε το επάγγελμά μας και να έχουμε επαφή με την έρευνα. Δηλαδή να έχουμε κατακτήσει όλη την επί του αντικειμένου μας παραγμένη γνώση, να ξέρουμε και τη θεωρία και πως αυτή εφαρμόζεται. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι οι σπουδές είναι ενιαίες, δηλαδή δεν μεταφέρεται γνώση στα μεταπτυχιακά τύπου «Master», έχουν δομή και συνοχή, δεν είναι ένα άθροισμα πασαλειμμάτων και σκόρπιων ασύνδετων γνώσεων ή πιστωτικών μονάδων. Κάτι τέτοιο εξασφαλίζει ότι το πτυχίο είναι η μόνη προϋπόθεση για δουλειά στο αντικείμενό μας, ότι καταργούνται εξετάσεις, προϋπηρεσίες, μαθητείες, πιστοποιητικά επάρκειας κτλ.
Για όσα επαγγέλματα δεν χρειάζεται επιστημονική μόρφωση (π.χ. υδραυλικός, μηχανικός αυτοκινήτων, μαραγκός κτλ) διεκδικούμε την δημιουργία δωρεάν επαγγελματικών σχολών μετά το σχολείο, όπου θα παρέχεται υψηλού επιπέδου τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και όχι φτηνή κατάρτιση. Δηλαδή για να γίνεις π.χ. υδραυλικός να μην χρειάζεται να κάνεις τον παραγιό του παλιού υδραυλικού για τρεις και εξήντα μέχρι να μάθεις.
Δουλειά με Δικαιώματα ενάντια στα σχέδια διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης που στοχεύουν πρώτα και κύρια ΕΜΑΣ, τους αυριανούς εργαζόμενους , απαιτούμε καθολική, δημόσια κοινωνική ασφάλιση. Μόνιμη και σταθερή δουλειά στους αποφοίτους στο αντικείμενο σπουδών. Μαζικές προσλήψεις και κατάργηση του ΑΣΕΠ. Μισθούς που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.
Τα ΚΕΣ και τα ψευτοκολέγια δεν έχουν θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση που έχουμε ανάγκη!
Το επόμενο διάστημα οι φοιτητές έχουμε κάθε λόγο ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΜΕ!
Η ήδη δραματική κατάσταση θα γίνει αφόρητη αν κρατήσουμε στάση αναμονής! Έχουμε κάθε λόγο να λέμε ότι η κοινοτική οδηγία θα εμποδιστεί, θα κουρελιαστεί στην πράξη. Έχουμε κάθε λόγο να το πιστεύουμε αυτό και το καλύτερο παράδειγμα είναι η κοινοτική οδηγία 89/48 (πρόδρομος της σημερινής) η οποία δεν εφαρμόστηκε ΠΟΤΕ!!!
Η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 36/05 (που αποτελεί συνέχεια της αντίστοιχης κοινοτικής 89/48 που είχε ενσωματωθεί επί ΠΑΣΟΚ, που εξ’αιτίας των μεγαλειωδών αγώνων του φοιτητικού κινήματος, δεν εφαρμόστηκε ΠΟΤΕ!!!) δε λέει ότι <<κάθε απόφοιτος ΚΕΣ θα έχει επαγγελματικά δικαιώματα>>, αναφέρει ότι κάθε χώρα δεν μπορεί να επιβάλει διαφορετικούς όρους για την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων (και παραρτημάτων τους). Δηλαδή π.χ. ο απόφοιτος της Γεωπονικής Σχολής και ο απόφοιτος του PERROTIS COLLEGE (παράρτημα του University of Wales (UK) ) θα πρέπει να έχουν με τον ίδιο τρόπο πρόσβαση στο επάγγελμα…Πρόκειται για καθαρή επιβολή ιδιωτικών πανεπιστημίων, μιας και τα ΚΕΣ θα μπορούν να δίνουν πτυχία επαγγελματικώς ισότιμα με τα πτυχία των πανεπιστημίων με τραγικές συνέπειες καθώς το κύριο πρόβλημα δεν είναι η δήθεν αναγνώριση των, περίπου 20.000 αποφοίτων των ΚΕΣ. Άλλωστε δικαιώματα δεν προβλέπεται να έχει κανένας μας άμα συνεχιστεί αυτή η πολιτική (βλ. ελαστικές σχέσεις εργασίας, ασφαλιστικό κ.α.) .
Το PERROTIS COLLEGE που στεγάζεται στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή της Θεσσαλονίκης προσδοκώντας σε νέα αγορά φοιτητών-πελατών, αφού και τυπικά πλέον θα βγάζει πτυχία ‘ισάξια’ όπως αναφέρει (και με την σύμφωνη γνώμη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) και σε 2 χρόνια λιγότερα (όσο πιο γρήγορα τόσο το καλύτερο!) με τη Γεωπονική σχολή (φανταστείτε τι επιστήμονες μας προετοιμάζουν..).
Το κολέγιο έχει φυσικά και έτοιμο <<τμήμα δια βίου μάθησης>> το οποίο ενεργοποιεί ένα κέντρο της επαγγελματικής κατάρτισης (K.E.K.) που όπως αναφέρει, αναγνωρίζεται στους τομείς της γεωργίας, της βιομηχανίας και της μεταφοράς, ‘εποπτευμένο από το Υπουργείο απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας και του κέντρου ευρωπαϊκών πληροφοριών του Ευρώπη άμεση που λειτουργούν υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (commission)’, παρέχονται <<νέα γνώση και δεξιότητες>> (πουθενά λόγος για επιστημονική ολόπλευρη μόρφωση, όπως φυσικά κατευθύνει η ΕΕ και η διακήρυξη της Μπολόνια).
Στην ανακοίνωση που έτρεξε να βγάλει το εν λόγω κολέγιο αναφέρει χαρακτηριστικά: ‘πτυχιακά προγράμματα Bachelor, σύνδεση με τη διεθνή βιομηχανία, τα πάντα μαθαίνονται στη γλώσσα της επιχείρησης!!!, oι σπουδαστές του κολεγίου Perrotis κερδίζουν την πολύτιμη, εμπράγματη επαγγελματική εμπειρία μέσω της συμπλήρωσης των προγραμμάτων οικοτροφείου με διάφορες επιχειρήσεις και οργανώσεις, όταν ολοκληρώνουν τους βαθμούς τους (συλλογή πιστωτικών μονάδων), οι πτυχιούχοι μας πηγαίνουν για να ακολουθήσουν τις ‘προηγμένες μελέτες’!!!, εν ολίγοις, γίνονται άριστα ανθρώπινα όντα’, υποτροφίες σε όλους τους σπουδαστές έτσι ώστε να πληρώνουν μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού κόστους της εκπαίδευσής τους’!!! και το καλύτερο για το τέλος… εύρεση εργασίας με ίδια δικαιώματα των αποφοίτων των ΑΕΙ!!!
Δηλαδή, καθαρή εκμετάλλευση των φοιτητών από επιχειρήσεις, δίδακτρα και χορηγίες, υποβάθμιση και πτυχίο σούπα, άνθρωποι <<άριστα όντα>> για την εκμετάλλευσή τους από επιχειρήσεις και πάει λέγοντας…
§ Διδακτικό (και όχι ερευνητικό) προσωπικό: προτεραιότητα οι <<επιτυχημένοι επαγγελματίες>> και όχι οι επιστήμονες! Πως αλλιώς θα κάνουν τα μαγαζιά πιο προσελκύσιμα;;; (οι υποψήφιοι μπορεί να είναι κάτοχοι απλών μεταπτυχιακών τίτλων (όχι διδακτορικών) και δε χρειάζεται να έχουν ερευνητική εμπειρία!)
§ Ερευνητική δραστηριότητα: Το απόλυτο μηδέν, εφόσον δε φέρνει χρήματα αλλά μόνο…γνώση η έρευνα είναι απολύτως εξοστρακισμένη από τα κολέγια!
§ Δικαιώματα φοιτητών;: Δικαίωμα στην..αυταπάτη και στα δίδακτρα!
§ Μητρικά πανεπιστήμια: Επισήμως…δευτεροκλασάτα και bachelorακια…!Σε αυτή τη λογική κινείται και το University of Wales το οποίο παρέχει franchising στο PERROTIS COLLEGE. Συγκεκριμένα από όλα τα μητρικά πανεπιστήμια μόνο ένα είναι μέσα στα <<400>>: το αγγλικό University of Surrey, που συνεργάζεται με το Aegean College. Όλες οι ειδικότητές του είναι 3χρονες, οδηγούν αποκλειστικά σε απόκτηση Bachelor ενώ μια σειρά πτυχίων που παρέχει είναι πολυδιασπασμένα.
§ Πρόγραμμα σπουδών: Μια σούπα! Μια κοροϊδία! Σπουδές μέχρι και με μία διδακτική ώρα το μήνα και χωρίς καμία δομή και συνέχεια!
§ Τίτλοι σπουδών: Το μεγάλο παζάρι! Ότι μπορείς να πληρώσεις…και σε προσφορές! Π.χ. με τρίχρονες σπουδές παίρνεις μέχρι και 2 πτυχία! (παρέχονται από το γαλλικό κολέγιο Id’EF)
Με βάση τα παραπάνω οι σπουδές, τα πτυχία, η εργασιακή και επαγγελματική προοπτική μας, συνολικά το μέλλον μας, σκιαγραφούνται κάπως έτσι:
Ø Ιδιωτικοποίηση:Ο ανταγωνισμός δημοσίων-ιδιωτικών πανεπιστημίων, αντίθετα με ότι λέει η κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ και η ΔΑΠ δε θα αναβαθμίσει τα δημόσια πανεπιστήμια αλλά θα τους επιβάλει ιδιωτικοοικονομικούς όρους λειτουργίας. Αυτό δεν αποτελεί μελλοντολογία. Έτσι γίνεται σε όσες χώρες υπάρχει συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αυτό ήδη προωθείται και στην σχολή μας, όπου δεν ανανεώνεται ούτε ένας παλιός ή χαλασμένος εργαστηριακός εξοπλισμός (αποτέλεσμα της ανύπαρκτης χρηματοδότησης και των εξευτελιστικών κονδυλίων που παρέχονται στο τμήμα κάθε χρόνο, κονδύλια τα οποία ψηφίζουν ΔΑΠ και ΠΑΣΠ στις συνελεύσεις τμήματος) φορτώνοντας τα βάρη ή στις τσέπες μας ή στην υποβάθμιση των σπουδών (βλ. Αρχιτεκτονική Τοπίου 100+ευρώ, το ακατάλληλο κτίριο, τη μη ύπαρξη λεωφορείου για το αγρόκτημα κ.α.) και φυσικά όλα αυτά ανοίγουν το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και το ξεπούλημα της σχολής στον ΜΕΣΣΙΑ ΙΔΙΩΤΗ!!!
Ø Μορφωτική υποβάθμιση:Αν έχεις το ίδιο επαγγελματικό αντίκρισμα είτε σπουδάζεις 3 είτε 5 χρόνια…Γιατί να σπουδάζεις 5; Γιατί να πληρώνεις νοίκι, φαΐ κλπ για 2 χρόνια παραπάνω; Γιατί να μη δουλεύεις π.χ. από τα 21 σου και να μην επιβαρύνεις τους γονείς σου; Πώς θα πάρει καλή θέση στην <<αξιολόγηση>> και το ίδρυμα που επιδιώκει να κρατήσει <<ψηλά>> την ποιότητα σπουδών του; Έτσι τα πανεπιστήμια θα προσανατολιστούν σε βραχυχρόνιες και ταχύρυθμες σπουδές έτσι ώστε να είναι πιο ελκυστικές. Με λίγα λόγια θα βγάλουν μαθήματα, θα υποβαθμίσουν το πρόγραμμα σπουδών και θα γίνουν και αυτά…κολέγια. Προσπάθειες έχουν ήδη ξεκινήσει εκ μέρους της Συνέλευσης τμήματος και μερίδας καθηγητών με τη σύμφωνη ψήφο των ΔΑΠ και ΠΑΣΠ!
Ø Αποσύνδεση Πτυχίου-Επαγγέλματος:Δύο τινά μπορούν να συμβούν: Είτε η κυβέρνηση θα δώσει τα «δικαιώματα» που στοιχειωδώς κρατάνε ακόμα οι απόφοιτοι των ΑΕΙ στους αποφοίτους των διετών και τριετών σπουδών (δηλαδή θα τους δώσει το δικαίωμα να δικηγορούν, να κάνουν εγχειρίσεις ανοιχτής καρδιάς και να υπογράφουν τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, να πιστοποιούν τρόφιμα, να παιδαγωγούν κ.α) είτε θα πάρει δικαιώματα από όλους. Η κοινή λογική καθώς και η εμπειρία από άλλες χώρες της ΕΕ καθώς και τις ΗΠΑ συνηγορούν στην άποψη ότι η κυβέρνηση θα κάνει το δεύτερο: θα πάψει το πτυχίο να αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για την ικανότητα άσκησης επαγγέλματος και την μόνη απόδειξη για την επιστημονική επάρκεια. Τα δικαιώματα θα τα παίρνει ένα μικρό ποσοστό αποφοίτων μέσα από αλλεπάλληλες εξετάσεις, φραγμούς, εκ νέου επαγγελματικές πιστοποιήσεις πέρα και έξω από την απόκτηση του πτυχίου και άλλα πολλά που σκέφτονται οι δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ στους επαγγελματικούς φορείς (ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, ΔΣΑ κ.α) για να «ξεπεραστεί» δήθεν το πρόβλημα τις ποιότητας των αποφοίτων...
Ø Υποβάθμιση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας μας: Τη στιγμή που η πρόοδος της επιστήμης επιβάλλει τη βαθιά γνώση του αντικειμένου μας η κυβέρνηση αναγνωρίζει υποδεέστερες και μικρότερης διάρκειας σπουδές. Όταν θέλουμε π.χ καλύτερα σχολεία, αντισεισμική θωράκιση των κατασκευών, ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής, κάλυψη των διατροφικών αναγκών του λαού της Ελλάδας και σύστημα υγείας υψηλού επιπέδου δεν μπορεί να βασιζόμαστε στα ψευτοκολέγια για να παράγουν μαθηματικούς, μηχανικούς, γεωπόνους και γιατρούς. Το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων επιστημόνων δεν αποτελεί ικανή συνθήκη για τα παραπάνω. σίγουρα όμως είναι αναγκαία. Ποιος από αυτούς που υπερασπίζονται την οδηγία θέλει να του χτίσει το σπίτι «πολιτικός μηχανικός» 2ετούς προγράμματος; Ποιος θέλει να τον υπερασπιστεί δικηγόρος που πήρε το πτυχίο του από το internet; Ποιος αγρότης θα εμπιστευτεί ένα γεωπόνο από 2ετή και 3ετή σχολή;
Ø Κοροϊδία των σπουδαστών των ΚΕΣ: Ακόμα περισσότεροι νέοι θα πέσουν θύματα των σχολαρχών που πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Ήδη σε περίοπτη θέση σε όλες τις διαφημίσεις των ΚΕΣ προβάλλεται ότι τα πτυχία που πουλάνε «έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα βάσει της οδηγίας 36 του 2005». Η αλήθεια είναι ότι τα πτυχία αυτά ούτε σε ουσιαστική γνώση αντιστοιχούν ούτε καμιά επαγγελματική προοπτική έχουν. Πολύς κόσμος όμως θα παραπλανηθεί, θα πληρώνει ένα σωρό λεφτά και θα χάνει το χρόνο του για πτυχία χωρίς αντίκρισμα.
Για ποιο λόγο τα κάνουν όλα αυτά;
Η απάντηση είναι απλή:Γιατί ο απόφοιτος του ΚΕΣ (ή του πανεπιστημίου που θα καταντήσει…ΚΕΣ) είναι πιο φτηνός, έχει λιγότερες απαιτήσεις. Έτσι μπορεί να αποτελέσει μοχλό για τη μείωση των απαιτήσεων όλων των εργαζομένων. Ο κατακλυσμός της αγοράς από ημιμαθείς <<επιστήμονες>> θα δημιουργήσει καθεστώς ανταγωνισμού-αθέμιτου για τα δικαιώματα των εργαζομένων αλλά πολύ θεμιτού για τα κέρδη του κεφαλαίου-και θα κατεβάσει τους μισθούς και τα δικαιώματα όλων προς τα κάτω είτε αποφοίτησαν από ΑΕΙ, είτε από ΤΕΙ, είτε τώρα, είτε πριν 10 χρόνια.
Ποιος είναι ο ρόλος των ΔΑΠ-ΠΑΣΠ-ΕΑΑΚ;
Αυτό με λίγα λόγια είναι το διαφημιστικό πλαίσιο της επιχείρησης-κολεγίου το οποίο έρχεται να εκμεταλλευτεί δυναμικά το νέο Γεωπονικό εκπαιδευτικό τοπίο που διαμορφώνουν οι επιχειρήσεις με τη βοήθεια των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ υπό τις επιταγές της ΕΕ και την υπερπολύτιμη βοήθεια της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η οποία βέβαια δε ντρέπεται καθόλου να διατυμπανίζει στο νέο πρόγραμμά της ότι λογής επιχειρήσεις υπάρχουν στο χώρο της αγροτικής παραγωγής, τα μη κρατικά πανεπιστήμια όπως τα λέει για καμουφλάρισμα αλλά και οτιδήποτε άλλο ‘πλασάρεται’ από τους επιχειρηματίες για την ανώτατη εκπαίδευση. Λόγος για τη σχολή και έστω στις λέξεις επιστήμη κ δικαιώματα; Κανένας…Στηρίζει και διαφημίζει την Agrotica παρέα με την HELEXPO λανσάροντας τη νέα ΚΑΠ (που ξεκληρίζει τους μικρομεσαίους αγρότες) και ανοίγοντας το δρόμο στο ξεπούλημα του πανεπιστημίου και του κλάδου. Η ΠΑΣΠ από τη μεριά της προσπαθώντας να βγάλει λάδι τη πολιτική του ΠΑΣΟΚ όλα τα τελευταία χρόνια και τις συνέπειές της στην ανώτατη εκπαίδευση (βλ. κοινοτική οδηγία 89/48) και να διαμορφώσει ένα θολό αντιδεξιό τοπίο, όχι απλά δε βγάζει άχνα για αυτές τις εξελίξεις, αλλά και όπου χρειάζεται βάζει το χεράκι της για να περάσουν τα νέα μέτρα λέγοντας πως <<αν δε συμμορφωθούμε θα χάσουμε το τρένο της Ευρώπης>> και παραμυθιάζοντας τον κόσμο λέγοντας ότι πρέπει να ενωθούμε όλοι ενάντια στη κακιά δεξιά και τη ΔΑΠ καλλιεργεί αυταπάτες για ψηφοθηρικούς και μόνο λόγους. Τα ΕΑΑΚ αποπροσανατολίζοντας για το μέγεθος και την ουσία της επίθεσης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΕΕ-κεφαλαίου στα δικαιώματά μας λέγοντας ότι <<…δεν πρόκειται για μορφωτική υποβάθμιση. Παλεύουμε μόνο για επαγγελματικά δικαιώματα. Όσο πιο πολλά επαγγελματικά δικαιώματα έχουμε και όσο πιο γενικόλογο και αόριστο είναι το πτυχίο, τόσο πιο πολλές πόρτες μπορούμε να χτυπήσουμε, άρα να βρούμε πιο εύκολα δουλειά…>>> αλλά και με την ηττοπάθεια και μοιρολατρία που τρέφουν <<κίνημα είναι μόνο η κατάληψη, τώρα είναι νωρίς…>> βάζουν πλάτη σε όλα αυτά τα μέτρα λέγοντας πως με επαγγελματικά δικαιώματα χωρίς επιστημονικό αντίκρισμα θα ξεγελάσουν την εργοδοσία, αλλά μάλλον θέλουν να ξεγελάσουν τους φοιτητές με συντεχνιασμούς της πλάκας…
Τι διεκδικεί η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας;
Δωρεάν σπουδές, ολόπλευρη μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα. Παλεύουμε για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, Δημόσια & Δωρεάν, χωρίς αναχρονιστικούς διαχωρισμούς σε επιστημονική και τεχνολογική κατεύθυνση και κατηγοριοποιήσεις σχολών & ιδρυμάτων.
Δωρεάν σπουδές σημαίνει να μην κοστίζουμε ούτε ευρώ στους γονείς μας. Δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους, δωρεάν συγγράμματα υψηλού επιπέδου, δωρεάν αναλώσιμα, υπολογιστές, μεταφορές.
Ολόπλευρη μόρφωση σημαίνει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία (μαθήματα, εργαστήρια, εκπαιδευτικές επισκέψεις, πρακτική άσκηση, διπλωματική, πρόσβαση σε βιβλιοθήκες) μας εξασφαλίζει βαθιά γνώση του επιστημονικού αντικειμένου–επιστημονική ειδίκευση και επάρκεια έτσι ώστε να είμαστε σε θέση αυτόνομα να ασκήσουμε το επάγγελμά μας και να έχουμε επαφή με την έρευνα. Δηλαδή να έχουμε κατακτήσει όλη την επί του αντικειμένου μας παραγμένη γνώση, να ξέρουμε και τη θεωρία και πως αυτή εφαρμόζεται. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι οι σπουδές είναι ενιαίες, δηλαδή δεν μεταφέρεται γνώση στα μεταπτυχιακά τύπου «Master», έχουν δομή και συνοχή, δεν είναι ένα άθροισμα πασαλειμμάτων και σκόρπιων ασύνδετων γνώσεων ή πιστωτικών μονάδων. Κάτι τέτοιο εξασφαλίζει ότι το πτυχίο είναι η μόνη προϋπόθεση για δουλειά στο αντικείμενό μας, ότι καταργούνται εξετάσεις, προϋπηρεσίες, μαθητείες, πιστοποιητικά επάρκειας κτλ.
Για όσα επαγγέλματα δεν χρειάζεται επιστημονική μόρφωση (π.χ. υδραυλικός, μηχανικός αυτοκινήτων, μαραγκός κτλ) διεκδικούμε την δημιουργία δωρεάν επαγγελματικών σχολών μετά το σχολείο, όπου θα παρέχεται υψηλού επιπέδου τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και όχι φτηνή κατάρτιση. Δηλαδή για να γίνεις π.χ. υδραυλικός να μην χρειάζεται να κάνεις τον παραγιό του παλιού υδραυλικού για τρεις και εξήντα μέχρι να μάθεις.
Δουλειά με Δικαιώματα ενάντια στα σχέδια διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης που στοχεύουν πρώτα και κύρια ΕΜΑΣ, τους αυριανούς εργαζόμενους , απαιτούμε καθολική, δημόσια κοινωνική ασφάλιση. Μόνιμη και σταθερή δουλειά στους αποφοίτους στο αντικείμενο σπουδών. Μαζικές προσλήψεις και κατάργηση του ΑΣΕΠ. Μισθούς που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.
Τα ΚΕΣ και τα ψευτοκολέγια δεν έχουν θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση που έχουμε ανάγκη!
Το επόμενο διάστημα οι φοιτητές έχουμε κάθε λόγο ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΜΕ!
Η ήδη δραματική κατάσταση θα γίνει αφόρητη αν κρατήσουμε στάση αναμονής! Έχουμε κάθε λόγο να λέμε ότι η κοινοτική οδηγία θα εμποδιστεί, θα κουρελιαστεί στην πράξη. Έχουμε κάθε λόγο να το πιστεύουμε αυτό και το καλύτερο παράδειγμα είναι η κοινοτική οδηγία 89/48 (πρόδρομος της σημερινής) η οποία δεν εφαρμόστηκε ΠΟΤΕ!!!
